• خانهاجتماعیاخبار برگزیدهجامعه و شهری
  • کد خبر : 107021
  • تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۹
  • پ

    بانک مهر ایران؛ بانک تمام الکترونیکی/ پرداخت وام‌های قرض الحسنه به بیش از 13 میلیون مشتری

    حسینی مدیر شعب بانک قرص الحسنه مهر ایران استان یزد گفت: در حال حاضر بیش از 430 هزار نفر از مردم استان یزد در این بانک حساب دارند که با جذب بیش از 35 درصد جمعیت استان رتبه اول نفوذ در جمعیت را در کشور دارد.

    شریف خبر؛ «امیر حسینی» مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان یزد، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و به مناسبت پانزدهمین سال تاسیس این بانک گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر،با سرمایه 50 هزار میلیارد ريال و مشارکت بانکهای دولتی به عنوان اولین و بزرگترین بانک قرض الحسنه در نظام بانکی کشور در راستای تحقق بانکداری ناب اسلامی، با صدور مجوز رسمی بانک مرکزی آغاز به کار کرده است و هم اکنون با پیشرفته‌ترین سیستم آنلاین بانکی و بیش از 530 شعبه فعال در کل کشور و 14 شعبه در استان یزد (8 شعبه شهر یزد و 6 شعبه در شهرستانهای بافق، بهاباد، ابرکوه ، میبد، مهریز و اردکان ) در حال خدمتگذاری به آحاد جامعه می باشد.

    وی ادامه داد:این بانک ضمن برخورداری از خدمات بانکداری مدرن، حمایت از جامعه هدف و فرهنگ سازی و ترویج سنت الهی قرض الحسنه را بعنوان یک چشم انداز ویژه در دستور کار خود قرار داده است.

    حسینی اظهار کرد:جذب بیش از 13 میلیون مشتری و پرداخت وام‌های قرض الحسنه به بیش از 13 میلیون نفر حاصل خدمات این بانک در طول 15 سال فعالیت بوده است.

    مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران مهم ترین اهداف این بانک را توانمندسازی و تقویت توان اقتصادی قشرهای مختلف مردم جامعه در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغال،تلاش برای فقر زدایی و رفع محرومیت های اقتصادی به ویژه در مناطق كمتر برخوردار،پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در حوزه های اشتغال و کارآفرینی، معیشت، افزایش قدرت خرید آحاد جامعه، ازدواج، فرزندآوری، درمان و حمایت از مددجویان سازمان های حمایتی و سازمان های مردم نهاد در راستای بهبود شاخص های اقتصادی و افزایش قدرت خرید آحاد جامعه معرفی کرد.

    وی اظهار کرد:بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برنامه های اصلاح ساختار وکارهای مختلفی از جمله: سامانه پرداخت وام آنلاین در بستر همراه بانک و اینترنت بانک، افتتاح حساب آنلاین بر بستر همراه بانک و اینترنت بانک، راه اندازی پیشخوان مجازی، راه اندازی سامانه توثیق سهام، راه اندازی سفته و برات الکترونیک، احراز هویت آنلاین «سجام»، کارت هدیه مجازی، سامانه معدل حساب آنلاین و طراحی عملیات بانکی متنوع در همراه بانک در حوزه الکترونیکی کردن عملیات اجرایی و ایجاد یک بانک تمام الکترونیکی را انجام داده است.

    مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران بیان کرد: در سال جاری بیش از 47 هزار فقره تسهیلات به ارزش 22 هزار میلیارد ریال پرداخت گردیده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته  از لحاظ تعدادی پرونده 30 درصد و لحاظ مبلغی 55 درصد افزایش یافته است و در حال حاضر بیش از 430 هزار نفر از مردم استان یزد در این بانک حساب دارند که با جذب بیش از 35 درصد جمعیت استان رتبه اول نفوذ در جمعیت را در کشور دارد.

    حسینی گفت:خوشبختانه با توجه به اینکه مردم استان یزد اعتقاد ویژه ای به بحث قرض الحسنه دارند همچنین با حمایت مسئولین و مدیران استانی بیش از 2000 شرکت فعال، حقوق و مزایای پرسنل و یا بخشی از گردش مالی شرکت را در این بانک متمرکز نموده اند  و از مزایای  وام قرض الحسنه برای پرسنل خود بهره مند گردیده اند.

    حسینی در معرفی دیگر خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در چارچوب طرح کالاکارت توضیح داد:این بانک یک کارت اعتباری تا سقف 100 میلیون تومان به مشتریان خود پرداخت می‌کند که می‌توانند از پذیرنده‌های متنوعی کالاها و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند. که این کارت بدون نیاز به سپرده‌گذاری یا کسب معدل حساب و با کارمزد 4 درصد ارائه می‌شود که می‌تواند قدرت خرید مردم را افزایش دهد و باعث شود قدری از دغدغه‌های مردم در این شرایط اقتصادی دشوار، کاهش یابد.

    حسینی در پایان گفت:خوشبختانه طرح کالا کارت با استقبال روبرو شده و روز به روز بر تعداد فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک افزوده می‌شود، به‌طوری که تا کنون بیش از 27هزار کسب‌وکار در شهرهای مختلف پذرنده کالاکارت بانک مهر ایران شده‌اند که این موضوع می‌تواند قدرت انتخاب دریافت‌کنندگان کالاکارت را افزایش دهد. در استان یزد تا کنون 6220 فقره وام به مبلغ 1720 میلیارد ریال کالاکارت بانک مهر ایران را دریافت کرده‌اند.

    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    اشتراک گذاری :
    دیدگاه کاربران
    نظرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید

    برای نمایش دیدگاه کلیک کنید
      ۰ دیدگاه ثبت شده